Kezdőoldal Üzleti területek Telekommunikáció
Telekommunikáció
Telekommunikáció

Prediktív elemzés a telekommunikációban

Új technológiákkal, szolgáltatásokkal, csomagokkal elárasztva a fogyasztók megtanulták, hogy mindig a legjobb ajánlatot keressék. A telekommunikációs iparág kihívása, hogy megértse mi a legvonzóbb ajánlat a legértékesebb ügyfelek számára és egy olyan terméket és szolgáltatást kínáljon nekik, ami hosszú távon elégedettséget vált ki. Hogy határozza meg, hogy a fogyasztók számára mi a legvonzóbb ajánlat? Csak az ár a fontos? Vagy valami más is számít, mint például a lefedettség, a hálózat megbízhatósága vagy az SMS küldési képességek? Mit tehet, hogy a fogyasztók preferenciáit, szükségleteit megismerje? Az SPSS prediktív elemző eszközei segítenek megválaszolni ezeket a kérdéseket.

 

Milyen területeken alkalmazhatja az SPSS megoldásait?

Ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM)

A telekommunikációs iparág egyik legnagyobb kihívása a jelentős lemorzsolódási arány kezelése, illetve a más vállalatoktól lemorzsolódó ügyfelek megszerzése. Az SPSS prediktív megoldásaival azonosíthatók, osztályozhatók az ügyfelek, azok profitabilitása és lemorzsolódási valószínűsége szerint. Ekkor már az értékes ügyfelek egyszerűen célozhatók meg olyan marketingakciókkal, melyek tartós hűséget eredményeznek.

Ha olyan csomagajánlatokat szeretne kidolgozni, amelyek új ügyfeleket vonzanak, vagy cross-sell és up-sell lehetőségeket biztosítanak, az SPSS megoldásai segítségére lehetnek a legvonzóbb ajánlat kidolgozásában is. Az SPSS prediktív megoldásai segítségével:

  • Növelhető a fogyasztói elégedettség
  • Bővíthető a nyereséges ügyfélbázis
  • Hatékonyabb cross-selling és up-selling stratégiák fejleszthetők ki

Csalások felderítése / Scoring

A csalások a telekommunikációs vállalatok működését több szinten is befolyásolják, mivel a számlázási részlegek rengeteg időt és pénzt pazarolnak el arra, hogy a csalások által okozott veszteséget kompenzálják, illetve a hálózati mérnököknek is többletmunkát okoz, hogy a rendszer biztonságát felügyeljék. Az SPSS prediktív megoldásaival a egyszerűen feltárhatók és megvizsgálhatók a lehetséges csalások okai, mint például más előfizető perceinek jogtalan használata, számlázási csalások, és hamis befizetések.

Az SPSS prediktív elemzési megoldásai a korábbi és mintaadatbázisok adatait használva osztályozzák az új ügyfeleket és racionális döntési alapot biztosítanak a hitelbírálathoz.

Marketing és értékesítési elemzések

A jelenlegi ügyfélkör alapos vizsgálata elengedhetetlen, hogy a telekommunikációs vállalat megismerje ügyfelei viselkedését és preferenciáit. Az így nyert információk birtokában az SPSS megoldásainak segítségével a vállalat képes a megfelelő üzenetet, a megfelelő időben a megfelelő fogyasztóhoz eljuttatni. Így például azonosíthatók azon ügyfelek, akik a legnagyobb valószínűséggel válaszolnak majd egy sms kampányra, vagy összeállítható egy komplett lista a legjobb lehetséges ügyfélkörről.

Piacértékelés és tesztelés

A megfelelő marketingakciók és stratégiák kialakításához és az új termékek teszteléséhez elengedhetetlen az alapos piackutatás és a kutatási adatok elemzése. Az SPSS PASW Data Collection (Dimensions) megoldása segítségével egyszerűen és gyorsan készíthet kérdőíveket, kérdezheti le azokat különböző módokon (telefonon, weben, személyesen), míg a PASW Statistics (SPSS Statistics) statisztikai elemző szoftverrel az összegyűjtött adatokat elemezheti, rendszerezheti és a kutatási eredményeket széles körben közzé teheti. Végezze a rendszeres vagy adhoc kutatásokat akár külső ügynökség vagy saját kutatási csapat házon belül, a kutatási eredmények értelmezéséhez elengedhetetlen egy átfogó elemzési szoftveres megoldás.

A rendszeres kutatások elvégzése többek között a következő területeken nyújthatnak segítséget:

  • A legnagyobb valószínűséggel lemorzsolódók meghatározásában.
  • Egy bizonyos szolgáltatás vagy tarifaterv elégedettségi felmérésében.
  • Az ügyfélszolgálat hatékonyságénak elemzésében.
  • Felmérni milyen tényezők játszanak szerepet a fogyasztók megtartásában.
  • Egy új logó vagy szlogen sikerességi valószínűségének felmérésben.

Szegmentáció

Az ügyfelek alaposabb megismeréséhez szükséges egy szegmentáció menedzsment stratégia, mely a fogyasztókat különböző csoportokra osztja. A telekommunikációs szakértők szerint a különböző régiók és demográfiai szegmensek igényeinek megértése szükségszerű ahhoz, hogy a megfelelő embereket a megfelelő időben érjék el. Az SPSS prediktív megoldásai a segítséget nyújtanak a szignifikáns csoportok meghatározásában, a stratégiaalkotásban és az egyes fogyasztói szegmensek menedzselésében.

Az SPSS prediktív megoldásaival a telekommunikációs iparágban:

  • Azonosíthatók a fontosabb fogyasztó szegmensek és minták.
  • Célzott stratégia, személyre szabott ajánlatok és kampányok készíthetők
  • Gyors reakciót biztosít